Z tego artykułu dowiesz się jak możesz skutecznie się promować nie wydając ani złotówki.Każda osoba, która otwiera firmę zadaje sobie pytanie: jak dotrzeć do klienta potencjalnie zainteresowanego naszą ofertą, nie wydając dużych pieniędzy na reklamę.Każdy biznes, każda firma, działalność, produkt, blog, strona www czy sklep, potrzebuje reklamy. Bardzo ciekawym i skutecznym sposobem na reklamę jest infografika! Jesteś ciekawy jak możesz wykorzystać ją do promocji swojego biznesu? Czytaj dalej…
Infografika jest zaliczana do tzw. wizualnego content marketingu (visual content marketing) to wszelkie procesy planowania i projektowania komunikacji z potencjalnym klientem, której celem jest promocja firmy, produktu, usługi. Produkty graficzne powstałe za pomocą tego procesu (infografiki, reklamy wizualne, gify czy treści interaktywne). Czym różni się marketing wizualny od marketingu treści audio, treści pisanych czy video?
Odpowiedź jest bardzo prosta:
Wizualny marketing angażuje mózg!
Jedną z głównych zalet zawartości wizualnej jest to, że jest przetwarzana
w innej – i mniej ruchliwej – części mózgu.
Wizualny content marketing – dlaczego warto go stosować
-
Jest szybki i łatwy w użyciu
Oto zaskakujący fakt:
Kiedy naukowcy przetestowali czas przetwarzania obrazu, zarejestrowali 13 milisekund. Być może nie jest to dokładny wynik. Wiesz dlaczego? Nasze mózgi mogą przetwarzać obrazy jeszcze szybciej! 13 milisekund było najkrótszą mierzalną jednostką czasu, którą udało im się uchwycić. Nasz mózg przetwarza aż 60 000 razy szybciej obraz niż tekst![1]
Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że obrazy są rozumiane niemal natychmiast. Pomyśl o tym: Od chwili, gdy budzisz się do czasu, kiedy kładziesz głowę na poduszce w nocy, czytasz, słuchasz, piszesz lub mówisz słowa. Słowa! Cały dzień. Ale jest superszybka część twojego mózgu, która nie jest tak przeciążona – to kora wzrokowa. Kiedy sięgniemy do kory wzrokowej, angażujemy więcej mózgów naszych potencjalnych klientów.
-
Wizualny marketing urozmaica i dekoruje Twoją stronę www
Możesz za pomocą treści wizualnych wspomagać zrozumienie pisanych przez Ciebie artykułów na blogu edukacyjnym. Infografiki mogą być uzupełnieniem artykułów.
Zwiększasz czas, który potencjalny klient spędzi na Twojej stronie.
Dlaczego warto to zrobić? Popatrz na ten schemat:
Listy> Słowa> Zdania> = proces przetworzenia tekstu z akapitu.
Nasz mózg przetwarza tekst za pomocą poszukiwania przetwarzanych wcześniej znaków (czytaj liter). Gdy widzimy obraz mózg otrzymuje informacje: to jest obraz czegoś, a my “otrzymujemy” informację jaki, bo mózg natychmiast rozpoczyna proces identyfikacji tego, co jest na obrazie. Wszystko to dzieje się dzięki siatkówce, która składa się z tysięcy czopków przesyłanych do mózgu informację o odbieranych wrażeniach wizualnych.
Marketing treści wizualnych pomaga przyciągnąć potencjalnie zainteresowane osoby Twoją ofertą, produktem, kursem do Twojej witryny, Fanpage czy sklepu.
Jak to się dzieje i dlatego to prosty i skuteczny sposób reklamy?
-
Mózg zapamiętuje to, co widzi
Argumentem przemawiającym za tym, by stosować w promocji biznesu Infografiki i treści wizualne jest to, że poprawiają rezultaty zapamiętywania informacji nawet o 400%. Zarejestrowanie wizualnych informacji zajmuje naszemu mózgowi ¼ sekundy. Zrozumienie znaczenia tekstu około od 6-25.
-
Jak mózg przetwarza informacje