3
Materiały do tej lekcji
ZANIM PRZYGOTUJESZ INFOGRAFIKĘ ZADAJ SOBIE TE PYTANIA:
- Do kogo adresuje infografikę? KIM JEST ODBIORCA?
- Co chcę uzyskać? OKREŚL CEL I TEMAT
- Co chcę za jej pomocą przekazać?
PROSTOTA PODANIA - Jakie dane będą mi potrzebne?
UPORZĄDKUJ I ROZPLANUJ TREŚCI - Jak przedstawię te dane?
ZACHOWAJ PRZEJRZYSTOŚĆ - Jak przeprowadzę odbiorcę przez treści na infografice?
STWÓRZ ŚCIEŻKĘ, którą będą wędrowały oczy odbiorcy. SPÓJNA KONCEPCJA. - Jaki charakter ma mieć infografika?: EDUKACYJNY, INSPIRUJĄCY, HUMORYSTYCZNY, INFORMACYJNY
- Czy infografika będzie publikowana w Internecie czy drukowana czy wyświetlana na ekranach urządzeń elektronicznych? DYSTRYBUCJA INFOGRAFIK (wymiary dostosowane do miejsca wyświetlania)
Pobierz PDF z informacjami do powtórki:

6 ZASAD DOBREGO PROJEKTU INFOGRAFIKI
Zastosuj te dobre praktyki podczas projektowania infografik,
a szybko zdobędziesz uznanie odbiorców!
- Ogranicz paletę kolorów (dwa, maksymalnie trzy wystarczą).
- Przechowuj gdzieś swoje projekty.
- Zachowuj jeden styl tzw. spójność graficzną (kolory, podobne ikony i fonty).
- Zostaw pustą przestrzeń między elementami infografiki pozwalaj im “oddychać”.
- Dwa fonty wystarczą!
- Zachowaj odpowiedni rozmiar dostosowany do kanału dystrybucji infografiki.
Ćwiczenie 3:
Przyjrzyj się poniższym infografikom i określ jakie błędy popełnił ich autor. Wskaż co warto poprawić.


